Veelgestelde Vragen
Probeer deze minstens 5 maanden voor je trouwdag te bestellen. Vaak worden de uitnodigingen 6 à 8 weken van te voren verstuurd. Het ontwerp- en productieproces duurt gemiddeld 6 tot 8 weken, afhankelijk van je aanvraag. Voeg 2 weken toe indien je embellishments en enveloppen adressering hebt besteld.
Ik raad aan om één uitnodiging per huishouden (dus niet per gast) te bestellen, plus 10-15 extra i.v.m. verkeerde adressen, last-minute gasten, om te bewaren als aandenken of voor detailfoto’s op de trouwdag.
Nope! Je kunt zo weinig of zo veel mogelijk kaarten bestellen als je wilt. De ontwerpprijs blijft echter hetzelfde ongeacht het aantal. Ik bied geen korting op grote bestellingen (>200 kaarten).
Na de aanbetaling krijg je toegang tot een persoonlijke klantenportaal, waarin je een volledig overzicht hebt van de planning, formulieren en gemaakte afspraken. Ook is het daar mogelijk om o.a. de offerte te ondertekenen, facturen in te zien, vragenlijsten in te vullen en proeven goed te keuren; dat allemaal op één handige plek!
Zodra de illustraties en kalligrafie voor het ontwerp gemaakt zijn, is het alleen mogelijk om de tekst aan te passen. Minimale lay-out aanpassingen kunnen ook, zolang de integriteit van het ontwerp bewaard blijft.
Je mag 100% eigen tekst aanleveren, zolang het maar past op de kaart! Hoe eenvoudiger, hoe beter.
Afhankelijk van de drukmethode, het gekozen papier en aantal kan dit een 1 tot 3 weken duren.
Indien het ontwerp digitaal gedrukt wordt, kun je een proefdruk per post ontvangen. Vanwege de hoge opstartkosten is dit echter voor letterpress en goudfolie niet mogelijk.
De kalligrafiediensten zijn à la carte beschikbaar. Een trouwkaart of Save the Date is dus niet verplicht om gekalligrafeerde naamkaarten of enveloppen te bestellen.
Dat kan zeker! Ik bied een Stuff & Seal Service aan om de enveloppen te vullen, verzegelen en te frankeren. Bij ontvangst van je bestelling kunnen ze gelijk door de brievenbus. Daarnaast is het ook mogelijk om adressen op de enveloppen te laten kalligraferen of te drukken.
Handgeschreven enveloppen zijn onderhevig aan fouten en inktvlekken - wie maakt ze nou niet? Om daarop goed voorbereid te zijn en ervoor te zorgen dat je bestelling op tijd en correct aankomt, is er ruimte nodig voor correcties.
Om de kwaliteit van mijn werk te waarborgen is het helaas niet mogelijk om de drukbestanden (m.u.v. borden) te ontvangen en elders te laten drukken.
Uiteraard! Een groot deel van de beschikbare papiersoorten zijn echter alleen in bepaalde formaten leverbaar. Houdt er dus rekening mee dat ze niet altijd zullen matchen.
Ja hoor! Vooraf vraag ik om een aanbetaling van 30 tot 50% van het offertebedrag om je plek te reserveren en materiaal te bestellen. Het resterend bedrag dient te worden voldaan voor oplevering van de trouwkaarten en/of day-of details. Er is dan sprake van 2 of 3 betalingen. Neem contact op voor meer informatie.
Indien het adres juist is doorgegeven en ik dat verkeerd heb overgenomen, ontvang je van mij zo snel mogelijk kosteloos een nieuwe. Mocht het zo zijn dat er onjuiste informatie in de adressenlijst is aangeleverd, zijn de kosten voor rekening van de klant en wordt een gecorrigeerde versie toegestuurd.
Het benodigd aantal postzegels per uitnodigingsset kan ik niet van te voren inschatten; dit is afhankelijk van het gewicht, formaat en dikte. Ik raad aan om een compleet setje naar het postkantoor te brengen om te bepalen hoeveel postzegels je nodig hebt per envelop.
Indien je gebruik maakt van de Stuff & Seal Service, wordt het benodigd aantal postzegels gefactureerd of kun je de postzegels naar mij opsturen/
Je bestelling wordt zeer zorgvuldig verpakt en verzonden met Track & Trace en verzekerserice; indien je producten beschadigd aankomen (de inhoud van de doos), laat dit dan binnen 48 uur na ontvangst weten, zodat ik hierop kan inspelen. Ik ben niet aansprakelijk voor het verloren gaan en/of eventuele beschadigingen of vertragingen van de verzonden producten veroorzaakt door de postbezorger of transporteur.