Design Proces

Het onderstaand proces duurt gemiddeld 6 tot 10 weken afhankelijk van het productieschema vanaf het moment dat je hebt geboekt. Indien je op kortere termijn de uitnodigingen wil, neem contact op voor een spoedbestelling en ik zal mijn beschikbaarheid en prijzen doorgeven.

01. AANVRAAG

Via een online vragenlijst of ontmoeting leren we elkaar kennen, waarbij ik meer te weten kom over jullie verhaal als koppel en wensen voor de op maat ontworpen trouwhuisstijl.

02. OFFERTE

Op basis van ons gesprek, jullie wensen en budget wordt een vrijblijvende offerte opgesteld. De offerte dient tevens als overeenkomst waarop de algemene voorwaarden van toepassing zijn.

Na goedkeuring en ondertekening van de offerte, heb je kans om een plek te reserveren in mijn agenda middels een aanbetaling van 30 tot 50% van het offertebedrag.

03. BOEKEN

Jullie boeking is pas officieel, zodra de aanbetaling is ontvangen. Na deze stap wordt tijd gereserveerd om de stationery te ontwerpen en krijgen jullie vervolgens toegang tot een persoonlijke client portal, waarin jullie onder andere afspraken, mails, proefdrukken en documenten kunnen inzien.

04. ONTWERPEN

We beginnen met een moodboard op basis van jullie wensen. Na goedkeuring worden ruwe schetsen van de stationery gemaakt, waarop feedback kan worden gegeven via de client portal.

Een van de schetsen wordt vervolgens uitgewerkt tot een complete huisstijl, waarbij drie aanpassingsrondes zijn inbegrepen. Je bent zelf verantwoordelijk voor spellingfouten, onjuiste informatie en goedkeuring daarvan.

05. PRODUCTIE

Zodra het definitieve ontwerp is goedgekeurd, kan de magie beginnen!

De ontwerpen worden verzonden naar de drukker of in eigen huis gedrukt. Ondertussen worden de enveloppen geadresseerd.

Rond deze periode wordt de laatste factuur van het resterend bedrag + eventuele extra’s en verzendkosten verstuurd.

06. VERZENDING

Het drukwerk wordt gecontroleerd en verzendklaar gemaakt; de onderdelen worden los geleverd tenzij de Stuff & Seal service (assemblage) is besteld.

Je kunt assemblage van de stationery bestellen tijdens tot aan de tweede Aanpassingsronde.

Na ontvangst van betaling wordt het drukwerk verzonden met een Track & Trace code. Uiteraard hoop ik dat jullie gaan stralen, zodra de stationery bij jullie op de mat valt!

5
/
6
VERWACHTINGEN

Pen to Paper staat voor ontwerpen op maat. Er wordt géén gebruik gemaakt van kalligrafie fonts of ingekochte illustraties. Alles wordt vooraf met de hand gedaan en vervolgens gedigitaliseerd voor het drukken. Willen jullie bijv. graag handgetekende of -geschilderde elementen? Dan worden ze, op basis van jullie wensen, speciaal voor jullie getekend of geschilderd en niet hergebruikt voor een ander. Denk bijvoorbeeld aan een monogram van jullie initialen, geïllustreerde trouwlocaties, bloemen of andere details van jullie dag.

Om mijn bruidsparen voldoende tijd en aandacht te schenken en de kwaliteit van mijn werk te waarborgen, neem ik maar een beperkt aantal opdrachten aan per jaar. Daarnaast wil ik het liefst graag elk detail van jullie bruiloft weten, zodat ik de uniekheid van jullie wedding stationery kan garanderen.

Eén-op-één aandacht tijdens het hele proces tussen de ontwerper en het bruidspaar. Het creatief proces bestaat uit intensieve ontwerprondes om een samenhangend geheel van jullie trouwhuisstijl te maken, van een Save the Date tot aan de day-of details. De ontwerpen worden dus niet alleen vóór jullie gemaakt, maar vooral ook mét jullie.

Lakzegels, linten en/of vellum zijn een prachtige aanvulling op jullie trouwhuisstijl. Of wat dacht je van gekalligrafeerde enveloppen en naamkaartjes voor een persoonlijke touch?

Bruidsparen van Pen to Paper geven gemiddeld €1300 tot €2500 uit aan hun stationery (trouwkaarten en day-of details samen). Zo’n 100 sets dat bestaat uit een trouwkaart (11×17 cm) en extra kaart (10x15cm), eenzijdig digitaal gedrukt op modern papier met enveloppen begint bij €680. Op handgeschept papier begint dat bij €840. Beide voorbeelden zijn zonder handgeschreven enveloppen.